英文Eメールの基本

source from Ebenkyo

皆さんは、Eメールの本文ばかりに気を取られ、他に大事な点を見落としていませんか?もちろん、Eメールの本文が重要なのは言うまでもありませんが、案外見落としがちなのが基本中の基本である以下の4つのポイント。

本文の書き方4ポイント:
1. 件名
2. 最初の挨拶文
3. 最後の挨拶文
4. 署名

プロフェッショナルでかつ、ネイティブが書くような英文ビジネスEメールに近づく第一歩はまずはこの4ポイントを身につけることです。それだけで貴方の英文ビジネスEメールがぐっとグレードアップすること間違いナシです!

詳しくは[http://www.ebenkyo.com/00168_ebenkyo.html:title=こちら]

サンプル:

Subject: Re: Urgent-meeting schedule changed

Dear Mr. Peterson,
Thank you for informing me about the meeting scheduled for October 31 at 15:00 hours.

Unfortunately, I will not be able to attend the meeting because I have to make an urgent business trip to Hong Kong. Would you mind rescheduling it for November 3
at the same time? I apologize for the sudden change.

I am looking forward to hearing from you soon.

Sincerely,
Megumi Saito

John Miller
jmiller@i-osmosis.com
i-osmosis Hotel
Tel: 1-808-624-5271
Fax: 1-808-624-5272